Skip to content

“Ik merk dat ik een vele betere samenwerking heb met mijn teamleiders. Ik heb ontdekt dat ik teveel met de operatie bezig was, in plaats van met de mensen”

Dirk Jan Westerink – Ericsson

Material Management

 

Ericsson is een bedrijf dat target gericht werkt, denkt vanuit de operatie en vanzelfsprekend veel techneuten aan boord heeft. Mijn afdeling levert alle materialen die nodig zijn om telefoon netwerken te bouwen en te onderhouden. Onze klanten zijn afdelingen binnen Ericsson. De targets halen wel allemaal met onze afdeling. Echter omgaan met de techniek en tegelijkertijd de klanten,  dat was een thema.

Met Wilma hebben we gewerkt aan meer bewustwording binnen het team. En dit hebben we echt bereikt. Ieder teamlid ziet nu in dat operationeel scoren, niet betekent dat we service gericht zijn en het persoonlijke contact goed is. Wilma heeft ons handvatten gegeven en het proces begeleid. Het team heeft zelf concrete persoonlijke doelen gehangen aan de hoofdoelen die wij als management hadden gesteld: Klantgerichtheid en zichtbaarheid. Dit maakt dat de betrokkenheid direct toenam en iedereen concreet aan de slag ging.

Persoonlijk heb ik ook stappen gemaakt. Dit zie ik terug in een veel betere samenwerking met de teamleiders. Ik heb inzicht gekregen in wat voor effect je als manager kan hebben op het team. Wat ik zelf niet in de gaten had, omdat ik ook enkel operationeel bezig was. Maar mensen vragen soms nu eenmaal andere aandacht.